Счетоводителят на Пембъртън - Франк Робинсън измислил името - Coca - Cola. Същият създал и надписа на ръка. Новината за освежаващата напитка се разнасяла от уста, на уста и това довело до покачване на продажбите. През първата година, Coca - Cola се продавала средно по 9 чаши дневно. Обаче д-р Пембъртън не осъзнавал потенциала на напитката. През 1888 той продава тайната рецепта на Ейза Кендлър, който бил с голям търговски нюх. Той създал компания, която да произвежда и доставя Coca - Cola. До 1892 година усетът на Кендлър към рекламата увеличава продажбите му почти десетократно. Той доставял сиропа във варели, които боядисал червени за да се отличават. Колкото повече хора опитвали Coca - Cola, толкова повече тя се разпространявала из Америка. Търговската марка „Coca - Cola“, която се използва от 1886 година, е регистрирана в „Патентното ведомство на САЩ“ на 31 януари 1893 година.
Компанията продължава да се разраства и през 1894 година в град Далас, щата Тексас е построена първата фабрика за производство на сиропа, извън Атланта. Следващата година са открити и заводи в Чикаго, Илинойс и в Лос Анджелис, Калифорния. През 1895 година, три години след създаването на компанията, Кандлър обявява че „Coca - Cola″ ще се пие във всеки щат и на цялата територия на Съединените щати.
Кока-Кола започва да се продава в бутилки на 12 март 1894.
Начало на световното разпространение
За първи път напитка Кока-Кола напуска САЩ през 1900 година, когато най-големият син на Кандлър — Чарлс Хауърд Кандлър взима със себе си шише сироп, когато заминава за Англия. Малко по-късно в Атланта получават поръчка за пет галона сироп, което е и първото експортирано количество.
След няколко години са построени първите заводи зад граница в Куба, Панама, Филипините, Пуерто Рико и Гуам. През 1920 година във Франция започва да работи първата в Европа бутилираща компания. През 1926 година Робърт Удръф твърдо насочва дейността на компанията към международна експанзия, като създава международен отдел. През 1930 година този отдел прераства в отделна компания, наречена „Експортна корпорация Кока-Кола“, действие което е естествен процес от увеличението на страните, където се произвежда напитката, а те са се увеличили четири пъти. Важна стъпка в увеличените продажби е сключеното през 1928 година партньорство с организаторите на Олимпийските игри.
Няма коментари:
Публикуване на коментар